Friday, March 30, 2012

UNTUKMU ;)

Bismillah.
Assalamualaikum w.b.t.
Salam Jumaat ;)

Hari ini hanya mampu bagi nie j tadi ISTIMEWA buat Beliau. Semoga beliau suka. Menurut respon tadi, Alhamdulillah. Posotif. Hihiiiii ;p

PINK- Jadi pilihan sebab xda wana purple.
Beliau suka 'Purple' Ok ;)


Antara yg ada tapi beliau xnak warna nie. hihi ;p


Free cOver wana hitam j. huhu ;)

Okeyh, sekian dulu. Jaga diri semuanya. Rindu sangat. Semoga dalam rahmat ALLAH sentiasa, ameen =]
Salam tulus ingatan buat semua. Wassalam :)

Monday, March 26, 2012

Hujung minggu ~

Bismillah.
Assalamualaikum w.b.t.
Salam malam penuh BINTANG ! :D

Alhamdulillah. Tadi baru balik dari jalan-jalan pusing bandar Miri. Hihihi. Macam bukan orang Miri j bunyik ny kan, huhu. Bukan apha, jarang jugak nak keluar jalan-jalan kalau tak adha keperluan. Tadi keluar sebab adik bujang haku tue ajak teman dy beli kasut sekolah baru. Yelaa, masa awal tahun orang sibuk-sibuk beli kasut dy xnak, kononnya kasut dy elok lagi. Tup-tup sekarang dah rosak pulak kasut dy. hihiii ;p Jahat j gelak kan dy ehh. Hurm, at last adik haku xdapat pon kasut sekolah idaman hati dy sebab xdhe saiz ok ! Punya laa pemilih sangat orang bujang nih, xsangka haku kasut sekolah pon kena wat pilihan sampy camtue sekali, huhu. Tapi, haku memang xpuas hati gak dengan orang kedai tue, aphe tah panggil dy, seller laa senang tapi bukan pemilik kedai, alaa yg selalu jadi pengikut belakang customer kalau kita g kedai tue, aphe tah kn. Ok 'si pengikut' tue nampak macam pemalas tau. Bukan haku nak buat tuduhan atau bsangka buruk tau. Mula-mula masuk kedai kasut tue tadi, tengok-tengok dulu, pastue adik haku jumpa laa 1 kasut nie, suka laa konon, mmg nak laa ! Tanya laa 'si pengikut' tue, 'bang, kasut tok adha x wana putih?' 'xdha laa' jawabnya. Lepas tue kteowg tengok-tengok laa kat rak kasut sebelah, tup ! Hamek kao, adhe kot kasut yang sama wrna PUTIH ok ! Tadi tue warna merah. Ya ALLAH, geram betul haku, tapi haku cuba sabar dan tanya lagi an 'si pengikut' tue. 'bang, tok kasut cam tadik yaa, tapi adha x saiz besar sikit hoo?' 'xdha lagik laa' jawabnya. Ya ALLAH ! Tolonglah ! Cek laa stok dulu, jawab senang j ehh ! Gerrrr ! Ok, maaf, haku manusia emo ;p Ok. Tue kisah adik haku xdapat kasut sekolah dy. Tapi serius dy sgt pemilih, terus xnak kasut sekolah lain. Gerrrr ! 
Hurm, lepas habis 4-5 kedai kasut d singgah, haku rasa haku xtahan dah, LAPAR sgt, terus bagi cadangan an adik haku, an ngah haku supaya singgah makan dulu. Singapore Chicken Rice (SCR) pilihan ngah haku, ikut j laa sbb haku bukan driver, hihihiii ~ Alhmadulillah sangat kenyang + best bila dapat makan ! Lepas makan sume, teruskan lagi g pusing-pusing bandar Miri. Cari barang rumah pulak. Habis suma haku borong barang kat kedai kalau boleh tadi, adha paham x sifat tamak wa haloba haku tue, huhu. Istighfar ~
Sambil haku jalan-jalan pusing shopping complex tadi tue, haku sempat singgah 1 kedai accessories tau. Dari jauh haku tengok word 'SILVER' WOOW ! Macam best nak tengok laa. Ok lepas tue, habissss laa. Haku jumpa 1 bracelet STAR ok ! Sangat cantik + unik design dy ! Nak sangat tapi agak mahal pulak. Cuba gak wat tawar-menawar an ahmOi cina tue tapi dy xnak, dy cakap nie bukan pasar malam nak mintak harga murah-murah. Bila haku cakap, xphe laa, terima kasih. Dy bole marah-marah pulak, gerrrr ! Maaf laa ahmOi, bukan haku xnak tapi nak sangat ok, tapi awk yg xnak bagi harga rendah sikit. huhu. xdhe rezeki jugak kot. Tapi lepas tue, dok j ingat gelang bintang tue, cantikkk sangat !
Masa balik pulak, jalan jam tau, tengok laa langit, ya ALLAH ! SubhanALLAH ! Lagi CANTIK dari gelang tadi ! Langit ALLAH penuh dengan BINTANG-BINTANG yg terang, bersepah sangat banyak sampai ternganga haku doe ! Serius, dOuble-rius, triple-rius pon haku bole bagi betapa cantikkk nya langit ALLAH tadi dengan penuh Bintang-Bintang sambil di temankan lagi Bulan sabit comel ala-ala malu gitu, subhanALLAH ! Thanqiu ALLAH ! :D Suka sangat !

Maaf, gambar hiasan j.
Gambar Bintang yg betul2 xdapat amek sbb nampak kecik pulak dalam cam. huhu ;

Ok ! Setakat nie dulu, nanti sambung lagi ehh, insyaALLAH. Gerrrr !
Maaf. Salam rindu buat Bintang-Bintang hatiku yg Luar Biasa di mana jua berada :)
Wassalam.

Saturday, March 24, 2012

24.03.2012

Bismillah.
Assalamualaikum w.b.t.
Salam hujung minggu rehat2 sumany ! =]

Pa cer girlfrens? Semoga sihat-sihat j sume ehh. Haku alhamdulillah, masih seperti selalu. ;)
P/S: ENTRI INI AGAK PANJANG, THANQIU ;]
Tau tak haku hari-hari dok nak hupdate blog nie taw tapi bila dah sign in, idea terus hilang kot, paham x aphe haku rase? hihihi. Payah-payah. Macam nak ubah ekonomi negara j rasa ny ok, hahaha. Metafora yg melampau yerrr ;p
Ohh, hari ini 24 MAC 2012 Masihi. Okeh, kenapa dgn tarikh nie ehh, hari ini ulang tahon WIRA hidup haku. Genap 42 tahun sudah. Ya ALLAH, syukur sangat ALLAH masih bagi peluang tuk haku bersama-sama dgn WIRA, PAHLAWAN, HERO kami nie. Selama haku hidup hampir 22 tahun nie, beliau lah yg sentiasa di sisi, sentiasa mendoakan, sentiasa memberi sokongan, sentiasa mendengar, sentiasa bersusah payah, sentiasa tersenyum walau payah bila tengok haku lambat nak maju, huhu. Beliau lah. Kadang-kadang haku lalai sekejap tentang beliau, sebab dari haku kecik beliau bagi haku terlebih manja dengan nenek, dgn usu, dgn ngah. Hurm, tapi hakikatnya beliau sentiasa di sisi walau jarak memisahkan selalu. Setahu haku, haku secara tetap tinggal bersama dengan beliau semasa haku b'umur 7-12 tahun, waktu haku sekolah rendah. Waktu tue j. Bila haku dah naik sekolah menengah haku berhijrah lagi ke kampung tinggal dengan nenek. Lepas tue sambung study Diploma pulak di Kuching. Dah habis nie baru tinggal dengan beliau tapi....... masih jugak berjauhan. Beliau berkerja jauh cuma balik sekali seminggu tue pon sehari j. Adha tue kadang-kadang xdapat balik bercuti sebab jadual telah di tetapkan dan xbole balik. Masa haku denagn beliau memang sangat sikit. Bila kenang balik memang rasa sebak sbb. hurmmm. Rindu sangat ! Hari ini. 
SELAMAT HARI JADI MAK !

RINDU. ;(
kami bersama RATU.WIRA.HERO kami. 

ya ALLAH. Hari nie patutnya adha buat makan-makan sikit sempena hari jadi mak tapi... mak xdapat balik umah. Majikan mak cakap jadual xbole ubah. ya ALLAH. Sebak sangat bila dengar suara mak tadi cakap xdapat balik. Mak cakap 'SORRY' sebab xbole balik jumpa anak-anak, buat makan-makan. ya ALLAH ! ;(
Hurmmm. Haku rasa tersusuk sampy hati bila dengar tiap kata-kata mak tadi. Haku pujuk hati cakap kat mak, xphe laa xdhe rezeki wat sekarang, insyaALLAH minggu depan atau bila-bila pon bole wat makan-makan kan. Fuhh !Tapi dalam hati memang banjir habisss doe ! Susah sangat nak kawal suara kot supaya mak tak nangis dah. Okeh, mak haku memang sangat terkenal dengan sensitiviti nya yerrr. Tue yang anak-anak mak sume congek gak, hihihi ;p
Mak ! Mak ratu hati kami. Mak Hero kami. Mak segalanya bagi kami. Maafkan kami mak sebab tiada apa yg mak boleh banggakan buat masa sekarang. Akan kami usahakan yg terbaik demi mak, insyaALLAH. 
InsyaALLAH, untuk ulang tahun kelahiran mak kali nie, kali pertama haku gunakan hasil titik peluh haku yg tak seberapa nie tuk sediakan hadiah buat mak nanti. Sanagt-sangat tak sabar nak jumpa mak, tengok reaksi mak bila dapat hadiah nanti. Dulu bila nak bagi hadiah an mak mintak bajet dari mak jugak, hihiii. Sekarang dah bole sediakan guna hasil rezeki sendiri, alhamdulillah. Thanqiu ALLAH ! =]
Jadi hari nie xjadi buat makan-makan sempena hari jadi mak, ianya akan di anjak ke hadapan. insyaALLAH ;) 
Okeyh, mata dah sarat sangat sepanjang buat entry kali nie. Maaf kalau adha yg kena. Ohh ! Buat yg semua girlfren, selamat ulang tahun jugak ehh. Maaf sbb khilaf diri, adha antara yg terlewat wish, belated besday sudah. Maaf ~ Bukan tak ingat tapi masa ingat tue masa xsesuai nak hanta tex o make a call. Maaf. Selamat ulang tahun semuanya yg telah menyambut ulang tahun. Sahabat di sini sentiasa mendoakan yg terbaik buat semua, insyaALLAH ;) Rinduuu. insyaALLAH, adha rezeki kita jumpa keyh ! 
Sekian dulu wat kali ini. Wassalam.


Wednesday, March 14, 2012

alhamdulillah, thanqiu ALLAH =]

Bismillah.
Assalamualaikum w.b.t.
Salam semanis kurma =]

Syukur kepada ALLAH atas nikmat, rezeki, ujian, dugaan yang telah di berikan ke atas hamba-hambanya supaya lebih faham akan erti kehidupan, insyaALLAH =]
Hari ini, haku di kejutkan dengan 1 berita. Memang terus terbeliak mata bila dapat tahu, bila tengok, bila baca. ya ALLAH !!! Terus jerit ALHAMDULILLAH !!! Semua gelak-gelak dah tengok haku masa tue. DyOwg cakap haku nie 'LAMBAT' Laa. Iyelaa, mana tak nya, dah tetiba haku masok, pastue dapat kejutan tue kot. DyOwg cakap, 'nah uLy tOk surat resign ktk', haku pon terus duduk dan buka sampul, lepas tue hamek kau ! DyOwg dok senyum-senyum macam kerang busuk wangi tengok haku jerit. Hahahh ! ALHAMDULILLAH.. .

Tawaran Pelanjutan Perkhidmatan Sebagai Pembantu Tadbir (Penaksiran) Gred 21 Sambilan Di Lembaga Hasil Dalam Negeri Malaysia !!! =D

berkhidmat sehigga 31 Mei 2012. =]
Haa, tue laa SURAT MAGIK haku dapat hari nie. Haku bersyukur sangat-sangat. Sekurang-kurang nya xdhe laa haku dOk umah TANAM ANGGUR, habiskan beras kat umah j kan, alhamduliLLAH ! Ohh, dalam surat cakap sampy bulan MEI j pon, jadi kena buat resume gak ce apply kerja lain tuk lepas bulan MEI nanti. 
Sebelum lupa, TERIMA KASIH sangat-sangat pada yg sentiasa mendoakan yg terbaik buat diri ini. Terutama buat famly terchenta haku, girlfren-girlfren terbaik haku, sesiapa jua yg secara langsung atau x langsung yg sentiasa mendoakan haku, bersama haku 25:8 ! hihiiii ~ Terima kasih ! Hanya ALLAH j bole balas sume jasa baik kalian =] Semoga yg terbaik sentiasa mengiringi kita semua, ameen ! 
Salam perjuangan semuanya ! Semoga apa yg di perjuangkan ikhlas kerana ALLAH. Baik perjuangan dunia mahupun perjuangan yg menjadi bekal di akhirat kelak =] Selamat ber 'FINAL EXAM' buat girlfrens yg tgh bertungkus lumus memerah nota sampai nak rebus-rebus kan buku tue & selamat ke kelas buat girlfrens yg baru nak perah-perah otak hadap buku ! u oll can dO it ! OL da best !!! =]

Sekian dulu, salam semanis cOklet cadbury, nyummy... hihiii
Jaga diri, maafkan uly.. .
Wassalam ~

tentang rasa.

Bismillah.
Assalamualaikum w.b.t.

Jika kamu TIDAK MAMPU menjadi sebatang PENSEL untuk MENULIS KEBAHAGIAAN kepada orang lain...cubalah sekurang-kurangnya menjadi PEMADAM LEMBUT yang mampu MENGHILANGKAN KESEDIHAN orang lain..~♥~ 

Sunday, March 4, 2012

Erti persahabatan...

Bismillah.
Assalamulaikum w.b.t.
Salam rasa semangat sungguh nih ;p

Apha kes haku malam nie smpy berlebihan sangat kan. xdhe papa sebenarnya. Ok, merujuk tajuk di atas, apha erti persahabatan pada kalian? Masing-masing punya difinisi yg menarik kan? ianya subjektif, xbole kta nx jawab, A, B, C, atau mungkin Semua di atas cikgu, hehe.
Bagi haku mudah j erti persahabatan nie. Kita terima dia dengan HATI, Kita bagi bagi dia HATI =] Hati nie milik ALLAH sepenuhnya, kita sudah semestinya milik ALLAH, dia (sahabat) pun milik ALLAH kan, berbalik pada Pencipta... Simple kn, tapi bukan simple sebenarnya nx lakukan. Perlukan kekuatan HATI tue jugak. Pening x? Hehe, haku pun pening. Tepuk dada tanya Hati, tanya Iman =]
Buat girlfrensss sume, jaga hati, jaga diri, jaga iman Ok ! Senyum saluuu deyh !
Sebelom berpisah, nak konsi 1 video best dari Najwa Latif pasal sahabat. =]

SAHABAT (Like STARS)

sekian yg teraher untuk malam ini.
salam sayunx rindu buat semua.
Wassalam ~