Monday, March 26, 2012

Hujung minggu ~

Bismillah.
Assalamualaikum w.b.t.
Salam malam penuh BINTANG ! :D

Alhamdulillah. Tadi baru balik dari jalan-jalan pusing bandar Miri. Hihihi. Macam bukan orang Miri j bunyik ny kan, huhu. Bukan apha, jarang jugak nak keluar jalan-jalan kalau tak adha keperluan. Tadi keluar sebab adik bujang haku tue ajak teman dy beli kasut sekolah baru. Yelaa, masa awal tahun orang sibuk-sibuk beli kasut dy xnak, kononnya kasut dy elok lagi. Tup-tup sekarang dah rosak pulak kasut dy. hihiii ;p Jahat j gelak kan dy ehh. Hurm, at last adik haku xdapat pon kasut sekolah idaman hati dy sebab xdhe saiz ok ! Punya laa pemilih sangat orang bujang nih, xsangka haku kasut sekolah pon kena wat pilihan sampy camtue sekali, huhu. Tapi, haku memang xpuas hati gak dengan orang kedai tue, aphe tah panggil dy, seller laa senang tapi bukan pemilik kedai, alaa yg selalu jadi pengikut belakang customer kalau kita g kedai tue, aphe tah kn. Ok 'si pengikut' tue nampak macam pemalas tau. Bukan haku nak buat tuduhan atau bsangka buruk tau. Mula-mula masuk kedai kasut tue tadi, tengok-tengok dulu, pastue adik haku jumpa laa 1 kasut nie, suka laa konon, mmg nak laa ! Tanya laa 'si pengikut' tue, 'bang, kasut tok adha x wana putih?' 'xdha laa' jawabnya. Lepas tue kteowg tengok-tengok laa kat rak kasut sebelah, tup ! Hamek kao, adhe kot kasut yang sama wrna PUTIH ok ! Tadi tue warna merah. Ya ALLAH, geram betul haku, tapi haku cuba sabar dan tanya lagi an 'si pengikut' tue. 'bang, tok kasut cam tadik yaa, tapi adha x saiz besar sikit hoo?' 'xdha lagik laa' jawabnya. Ya ALLAH ! Tolonglah ! Cek laa stok dulu, jawab senang j ehh ! Gerrrr ! Ok, maaf, haku manusia emo ;p Ok. Tue kisah adik haku xdapat kasut sekolah dy. Tapi serius dy sgt pemilih, terus xnak kasut sekolah lain. Gerrrr ! 
Hurm, lepas habis 4-5 kedai kasut d singgah, haku rasa haku xtahan dah, LAPAR sgt, terus bagi cadangan an adik haku, an ngah haku supaya singgah makan dulu. Singapore Chicken Rice (SCR) pilihan ngah haku, ikut j laa sbb haku bukan driver, hihihiii ~ Alhmadulillah sangat kenyang + best bila dapat makan ! Lepas makan sume, teruskan lagi g pusing-pusing bandar Miri. Cari barang rumah pulak. Habis suma haku borong barang kat kedai kalau boleh tadi, adha paham x sifat tamak wa haloba haku tue, huhu. Istighfar ~
Sambil haku jalan-jalan pusing shopping complex tadi tue, haku sempat singgah 1 kedai accessories tau. Dari jauh haku tengok word 'SILVER' WOOW ! Macam best nak tengok laa. Ok lepas tue, habissss laa. Haku jumpa 1 bracelet STAR ok ! Sangat cantik + unik design dy ! Nak sangat tapi agak mahal pulak. Cuba gak wat tawar-menawar an ahmOi cina tue tapi dy xnak, dy cakap nie bukan pasar malam nak mintak harga murah-murah. Bila haku cakap, xphe laa, terima kasih. Dy bole marah-marah pulak, gerrrr ! Maaf laa ahmOi, bukan haku xnak tapi nak sangat ok, tapi awk yg xnak bagi harga rendah sikit. huhu. xdhe rezeki jugak kot. Tapi lepas tue, dok j ingat gelang bintang tue, cantikkk sangat !
Masa balik pulak, jalan jam tau, tengok laa langit, ya ALLAH ! SubhanALLAH ! Lagi CANTIK dari gelang tadi ! Langit ALLAH penuh dengan BINTANG-BINTANG yg terang, bersepah sangat banyak sampai ternganga haku doe ! Serius, dOuble-rius, triple-rius pon haku bole bagi betapa cantikkk nya langit ALLAH tadi dengan penuh Bintang-Bintang sambil di temankan lagi Bulan sabit comel ala-ala malu gitu, subhanALLAH ! Thanqiu ALLAH ! :D Suka sangat !

Maaf, gambar hiasan j.
Gambar Bintang yg betul2 xdapat amek sbb nampak kecik pulak dalam cam. huhu ;

Ok ! Setakat nie dulu, nanti sambung lagi ehh, insyaALLAH. Gerrrr !
Maaf. Salam rindu buat Bintang-Bintang hatiku yg Luar Biasa di mana jua berada :)
Wassalam.

No comments: