Sunday, April 8, 2012

HANYA ABAH !

Bismillah.
Assalamualaikum w.b.t.
Salam ketemu lagi ;)

Baru j tadi haku biarkan gambar-gambar yg berbicara kan, sekarang nie meh dah mood jari-jari haku dah datang dah nak bermain-main dengan keyboard lappy nie haa. ;p
Seperti tajuk di atas, ececehhh ;p Hurm, ABAH ! 1 j dalam kepala haku, RINDU YG TERAMAT !!! Hanya ALLAH j tahu saratnya rindu haku kat beliau. Haku xtaw banyak pasal abah sebab dari haku kecik haku jarang sama an abah. Tapi yg pasti bila ada abah, haku dekat dengan abah. Haku boleh di katakan anak abah laa. Yew laa, selalu orang guna anak mak kan, haku anak abah dulu. Huhu. 
Abah nie HERO terbaik bagi haku, kalah si Aaron Aziz tue walaupun dy hero malaya pujaan haku, hahahha ! Ok, melalut. Huhu. 
Sekarang haku dan adik-adik haku cuma dapat borak-borak o tau kabar abah dae panggilan telefon j. Alhamdulillah, ALLAH masih bagi nikmat tue. Walaupun dah jaoh dari abah tapi abah xpenah lupa kami, kan bah? Abah cakap biar pun abah xdha an anak-anak abah, tapi abah selalu ada dalam hati kan? Ya ALLAH, nak j haku jerit bila abah cakap macam tue, aok bah, aok !!!
Haku ingat lagi masa haku kecik-kecik, masa haku tinggal an mak abah (masa haku Darjah 1-6) abah hantar haku ke tempat tunggu bas hari-hari. HARI-HARI ok. Haku tau semua mak abah orang lain pun buat menda yg sama, cuma abah SPECIAL LAGI sebab abah hantar haku jalan kaki padahal umah kami laa yg paling jaoh waktu tue. Orang lain pakai motor kot sekurang-kurangnya. Paling sebak bila haku ingat abah hantar tym hari hujan. Abah pasangkan PLASTIK kat kasut haku supaya kasut xbasah dan kotor, abah suruh haku pakai payung, abah pakai baju hujan j. Jalan jaoh, abah bawak beg haku yg penuh dengan buku, beg kerja abah lagi. Ya ALLAH ! Waktu tue abah kerja buruh biasa j. Abah kerja keras tuk kami waktu tue. 
Haku ingat lagi bila haku dah masuk sekolah menengah, haku dah tinggal an nenek kan,setiap kali cuti sekolah, abah selalu pesan balik tinggal an mak abah tolong jaga adik waktu mak abah kerja. Waktu tue dalam kepala haku memberontak xnak, tapi pergi jugak laa. Lepas tue bila kat umah mak abah haku jadi anak-kakak mithali sebab haku belajar banyak menda dari abah ! 
Dulu haku pandai tanak nasi abah lah yg ajar. Abah ajar cara goreng ayam. Mak pulak ajar masak sayur ! 
Abah sangat TEROR masak Ok ! Mak pernah cakap abah masak kalah mak, hihiii. Abah suka CIPTA resepi baru. Nyummmy, rindunya nak makan masakan abah ! Ya ALLAH kurang bersyukur kah haku?
Hurmmmm. Ok, mata dah sakit, kurang nampak dah huruf-huruf kat keyboard. Takut-takut banyak pulak yg typhoid. Setakat nie dulu k. 
Maaf semua nya. Hargai selagi MEREKA masih adha Ok. Pesanan buat diri terutamanya, juga buat semua.
Wassalam ~

7 comments:

atiq said...

tersentuh :')

ubah la lagu kt sini pleaseeeeeeee ! buat air mata nak jatuh je walau tgh baca entry seronok. haihhhh =P

wei, jaga diri tau. ingat janji kita masing2 nak jaga diri :)

maaf salah silap :D

InsYiraH said...
This comment has been removed by the author.
InsYiraH said...

atiq ♥ !!!

tme kaseyh !
Hurmmmm. kte t'amat rindu Laa ;(
Heyyy ! xmO Laa kita cipta DRAMA Queen kat sni, hihiiii.
nx kena ubah Lagu kew nie? xtaw nx tuka Lagu apHa Laa. tOLOng carik kan La eHh, hihii ~

Heyy ! insyaALLAH, kita janji kan ! kita sama-sama jaga dri, insyaALLAH :)

kte maafkan, tapi awk xbuat pape pOn, maafkan kte jugak eHh ~

♥♥♥♥♥♥♥

Ana said...

=) bila terinagt je.. sedekahkn al-fatihah k..
take cre! XD

InsYiraH said...

insyaALLAH, tme kaseyh ! ♥
jaga dri jugak kat tmpt sejukkk ! :p

atiq said...

haha. lagu sentimental yg lain pun ok je :)

yg ni mmg harus meruntun air mata. ya lah mala jak kesedihan bertandang =P

hehe :)

moga family awk sentiasa d lindungi Allah, amiin ♥ jaga diri

InsYiraH said...

Okeyh, kte cuba cari duLu ehh, Lagu2 yg Lain tue ;)

kLOw x nnt, awk tOLOng Laa cari 1 k?
xmO Laa air mata sahabat asyik btandang sbb kte niHh, hEe ~

ameen. semOga kita semua daLam LindunganNYA :) insyaALLAH, jaga diri jgk k ♥