Tuesday, November 20, 2012

November?

Bismillah...

Assalamualaikum w.b.t :)

Alhamdulillah ! Hurm, sahabat-sahabat sihat? Kmk alhamdulillah... Ohh, dikesempatan tok kmk syukow gilak2 sebab banyak juak berita-berita GUMBIRA kmk dengar dari insan-insan sekeliling kowh... Adha yang maok mendirikan masjid, adha yang menambahkan gik manis dalam masjidnya dengan kurniaan Khalifah baru, adha yang macam tok, adha yang macam yaaa, pokoknya suma gumbira ! Syukowlaa :) ThanQiu ALLAH !

Hurm, November... Pahal an NOvember? Sikda papa, saja jak sebab kenek kan bulan November... Dalam bulan tok bole kata ramey laa insan-insan sekeliling kmk menyambut hari Tua matang daknya kowh ! Hehe... terasa kew? haha ! Selamat Hari Lahir ! Baru jak Ahad lepas 18hb NOvember mekowg polah majlis kecik-kecik sekeluarga nx celeb besday seKUCIK kat umah mekowg tok, Nuraisya namanya, 4 tahun... Semoga nya jadi muslimah sejati klak, amiin... Tapi kenek ngegeh teramat ! Gerrr ! Hahha, orang padah normal laa budak-budak... Erk? Budak-budak laa sangat ! Jangan-jangan orang bulan NOvember memaang Ngegeh kowt kn? Hahah ! Opsss ! Maaf2, guro jak bha... haha... Ouhh, pernah seorang sahabat tok padah sigek statement nak molah kmk rasa *rollong eyes* berfikir sejenak (poyo!) betul endak kha dipadah nya tok... Ok, nya padah, orang nak lahir bulan November tok sangat SPECIAL ! Woow ! Hhaha... Haaaa ! Aphamacam? Sama sik reaksi takowg an kmk... berfikir sejenak kn kita dipolahnya... Haha.. Tapi masa yaa kmk juz diam n layann ajak laa LABU ! Hhaa... But, really miss dat moment sebenarny ! Semoga ktk dalam keadaan bait hoo...

Lagik pasal November, esok, 21 NOvember 2012, insyaALLAH, genap dah setahun kmk berkhidmat bertugas bekerja sebagai staf sambilan di LHDNMM kowh ! Syukowlaa... ThanQiu ALLAH... Semoga rezeki ALLAH sentiasa ada buat kita... amiinn...

Ouhh, kmk stop ctok hoo... Adha tanggunjawab perlu dilaksanakan... 
Sahabat (s) ! Kmk sangat2 rindu takowg ! Moga sentiasa dalam rahmat ALLAH... Maafkan kmk ehh...
Luv u OLLs ! Take care...
Wassalam ~

Thursday, November 1, 2012

ya ALLAH !

Bismillah..
Assalamualaikum w.b.t J


ALLAH tidak beri apa yang kita mahu/ingin/hendak tapi ALLAH beri kita apa yang kita perlu/asas/penting !!!
Selalu kan kita dengar? Tapi kenapa kita susah/sukar/berat/kurang nak bersyukur...
Hurmmm... Muhasabah diri k u_Ly... Gerrr ! Degil punya orang nie :p

Ohh.. lagu tok mala bermain-main.. Haha :p

aku yang berdosa - shahir
Sejauh mana
Langkah ku di sana
Aku melupakan Mu

Seluas mana
Kau beri padaku
Masih ku angkuh pada-Mu

Segalanya dusta
Gelap mengaburi ku

Ya Allah
Apa yang bisa
Ku tebus kepada-Mu
Atas dosaku

Ya Allah
Ku hina terasa
Biar ku bersujud

Untuk ke syurga-Mu



Pergi ~


Bismillah..
Assalamualaikum w.b.t J

Macam mana hari-hari? InsyaALLAH, moga sentiasa dalam kasih sayang ALLAH hendaknya…
Kmk kat sitok Alhamdulillah… Hari-hari cuba motivate dirik supaya kuat salu… Kenek rasa cam 2-2 sayap kanan dan kiri dah patah... Orang padah yang patah tumbuh yang hilang berganti… Is it? Entah laaa… Mungkin… Cuma belum tentu laa yang patah, yang hilang yaa sama macam penggantinya kan? Yess ! Kita xboleh laa nak banding2 kan orang, sedangkan kita pun bukannya sesempurna ney kan?
Ya ALLAH… Insaf… Motivate !
Ohh, ALLAH sayang kan hamba-hambanya supaya hambanya sentiasa ingat dan dekat an NYA, salah satu cara dengan Ujian ! Yess… Takut kan? Hurmmm, ALLAH hilangkan orang yang kita sayang, yang kita rapat, yang kita adha untuk bergantung harap, orang yang kita cayak satu-satu nya, ALLAH ambik sebab ALLAH maok kita sedar yang kita xbole cayak sentiasa, bergantung sentiasa pada manusia, tapi JUST ONLY and THE BEST ONE... ALLAH !!!
U_Ly… Hamba ALLAH yang sentiasa maok Nampak kuat pada zahirnya, yang sentiasa maok nampak berani depan orang yang cayak an nya, orang yang sentiasa maok nampak manis depan orang yang xsuka an nya dan hakikatnya orang yang yang sentiasa lemah, congek, penakut bila xdha orang di sisi nya gik :’(
Yess ! Yaa laa bila nya dalam situasi macam tok… Patutlaa ALLAH sentiasa ambik orang-orang yang nya sayang, orang-orang yang nya rapat, orang-orang yang sentiasa nya bergantung harap, orang-orang yang sentiasa amek berat an nya, lepas sorang, sorang ALLAH amek… SubhanALLAH… Lemah jiwa, rapuh hati hamba ALLAH sorang tok kowhhhh…
Yang dah lamak pergi… Makin jauh… Yang baru pergi, beransur meninggal diri sunyi… Kadang-kadang bila mereka-mereka tok datang menyapa dirik, bertanyak khabar… aduhhhh… Sayuk aty aieee.. Indu yang teramat… Rasa macam anugerah terbesar bila dapat dengar suara2 daknya… Ya ALLAH… Indunya…

Duhai kalian nak kmk salu indu… Nak mungkin ingat kmk sebulan sekali kha, setahun sekali kha, mungkin bila-bila torang t’ingat… terima kasih banyak-banyak… Mungkin masa yaa kmk pun tengah ingat ktk kowhhh… Kmk sangat indu… Tapi wat masa tok kmk xpat jumpa torang… Masa, tempat mugkin salah satu asbab nya kan… Jadi cuma iringan doa, al-Fatihah jak pat di kirim wat masa tok…
Torang jaga dirik sentiasa k, xkisah siney juak keberadaan nya… Mohon doa semoga jodoh rezeki kmk pat jumpa takowg gik… InsyaALLAH… amiinn…
Setakat tok wat masa tok… Sobb sObbb :’( 

Maaf dari bumi Myy...
Wassalam ~